The MARA Projects : creating group alignment and commitment with decision analysis
Schilling, Martin S. ; Schaub, CorneliusDownload:
pdf-Format: Dokument 1.pdf (894 KB)
URL | http://edoc.vifapol.de/opus/volltexte/2013/4243/ |
---|---|
Dokumentart: | Bericht / Forschungsbericht / Abhandlung |
Institut: | Hertie School of Governance |
Schriftenreihe: | Working papers // Hertie School of Governance |
Bandnummer: | 25 |
Sprache: | Englisch |
Erstellungsjahr: | 2008 |
Publikationsdatum: | 24.01.2013 |
Originalveröffentlichung: | http://www.hertie-school.org/fileadmin/images/Downloads/working_papers/25.pdf (2008) |
SWD-Schlagwörter: | Entscheidungstheorie , Marketing |
DDC-Sachgruppe: | Politik |
BK - Basisklassifikation: | 31.70 (Wahrscheinlichkeitsrechnung), 85.03 (), 85.40 (Marketing) |
Sondersammelgebiete: | 3.6 Politik und Friedensforschung |
Kurzfassung auf Englisch:
In this paper, we explore the results of the applied research project MARA. MARA served to advance the application and teaching of decision analysis in geographic areas where decision analysis has not yet been extensively applied. To inspire similar efforts in other geographical regions, we outline the MARA project setting and the core learning experience in this paper. The project consisted of eleven case studies, carried out in Germany and Argentina, which served to explore the impact of decision analysis on group alignment and commitment in organizations. We identify stakeholder complexity, multiple objectives and extensive expert judgments as three decision characteristics which make the application of the approach particularly effective. Three MARA case studies from two less common areas of application, human resources and marketing, serve to analyze this finding.
Für Dokumente, die in elektronischer Form über Datenenetze angeboten werden, gilt uneingeschränkt das Urheberrechtsgesetz (UrhG). Insbesondere gilt:
Einzelne Vervielfältigungen, z.B. Kopien und Ausdrucke, dürfen nur zum privaten und sonstigen eigenen Gebrauch angefertigt werden (Paragraph 53 Urheberrecht). Die Herstellung und Verbreitung von weiteren Reproduktionen ist nur mit ausdrücklicher Genehmigung des Urhebers gestattet.
Der Benutzer ist für die Einhaltung der Rechtsvorschriften selbst verantwortlich und kann bei Mißbrauch haftbar gemacht werden.