Types of governance in education : a quantitative analysis

Windzio, Michael ; Sackmann, Reinhold ; Martens, Kerstin

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URL http://edoc.vifapol.de/opus/volltexte/2012/4066/
Dokumentart: Bericht / Forschungsbericht / Abhandlung
Institut: SFB 597 Staatlichkeit im Wandel
Schriftenreihe: TranState working papers
Bandnummer: 25
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2005
Publikationsdatum: 12.12.2012
Originalveröffentlichung: http://www.sfb597.uni-bremen.de/pages/download.php?ID=27&SPRACHE=DE&TABLE=AP&TYPE=PDF (2005)
SWD-Schlagwörter: Governance , Schulbildung , Internationaler Vergleich
DDC-Sachgruppe: Politik
BK - Basisklassifikation: 89.31 (Staatslehre), 89.40 (Innere Beziehungen des Staates: Allgemeines), 81.10 (Bildungspolitik: Allgemeines)
Sondersammelgebiete: 3.6 Politik und Friedensforschung

Kurzfassung auf Englisch:

This study creates a typology of education systems. It uses empirical analysis to determine six types of education governance on the basis of various factors such as the degree of state involvement or funding sources, and structural differences of average time spent on homework or the degree of support for low achievers. It reveals differences in output among these “types” as measured by student performance, and relative equality of performance. The typology reflects similarities in governance of education among groups of countries, and indicates that common geography and history may be more of a linking factor than expected in a globalized world.


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